PickUp!
ウェールズ50の指標6)幼児の発達測定

Foundation Phase baseline assessments of pupils in reception class in school, 2022

What is the Indicator?

This indicator is the distribution of assessments in Personal & social development, well-being and cultural diversity. Children in Wales are assessed through the Foundation Phase Profile during their first 6 weeks following entry into reception class in primary school. Data is not available for 2020 and 2021 as it was not collected due to the coronavirus (COVID-19) pandemic. A new curriculum is being rolled out in Wales from September 2022. As a result, data for the academic year 2021 to 2022 relating to the curriculum for Wales 2008 will be the last in the series for this indicator.

この指標について

年間平均の二酸化窒素(NO2)汚染暴露レベルは、μg/m3(環境空気1立方メートルあたりのガス状汚染物質のマイクログラム)で測定されます。数値は年間平均濃度をモデル化し、二酸化窒素の国家監視データに基づいて校正されています。

住宅ごとに値が割り当てられ(平方キロメートル単位)、これらは各国勢調査出力エリア(約150物件で構成される地理単位)にわたって平均されます。より高い地理単位の平均NO2濃度は、構成する国勢調査出力エリア全体の人口加重平均を取ることで計算されます。

Figure 1: Foundation Phase baseline assessments

図1:ファウンデーションフェーズのベースライン評価

Description of figure 1:

Bar Chart Description: A filterable bar chart showing that girls were more likely to be at a stage of development that is consistent with or greater than their age (outcome 2 or above) than boys in all areas of learning in 2022

図1の説明:

バーグラフの説明:2022年にすべての学習領域で、女子の方が男子よりも年齢に応じた発達段階(アウトカム2以上)にある可能性が高いことを示すフィルタ可能なバーグラフです。

What does the data say?

In personal & social development, well-being and cultural diversity, 64% of pupils are at a stage of development that is consistent with or greater than their age (outcome 2 or above) with 87% of pupils within one stage of the development consistent with their age.

データは何を示していますか?

個人および社会的発達、ウェルビーイング、文化的多様性において、64%の児童が年齢に応じた発達段階(アウトカム2以上)にあり、87%の児童がその年齢に応じた発達段階の1つ以内に収まっています。

Contact e-mail: school.stats@gov.wales

Last update: September 2022

Next update: No further updates

Source: Foundation Phase baseline assessments, Welsh Government

Designation: Official Statistics

External links and breakdowns by equality groups

Data: [Academic achievement of pupils in Foundation Phase baseline assessment and at Key Stage 3: 2022](https://gov.wales/academic-achievement-pupils-foundation-phase-baseline-assessment-and-key-stage-3-2022)

Further context:

- [Statistical Release](https://gov.wales/statistical-release-foundation-phase-profile-assessment-results-2017/18)

- [Foundation Phase Profile and framework](https://gov.wales/foundation-phase-profile-and-framework)

連絡先メール: school.stats@gov.wales

最終更新: 2022年9月

次回更新: 更新なし

出典: ファウンデーションフェーズのベースライン評価、ウェールズ政府

指定: 公式統計

平等グループごとの外部リンクおよび詳細な内訳

データ: [ファウンデーションフェーズのベースライン評価およびキーステージ3における児童の学業成績: 2022](https://gov.wales/academic-achievement-pupils-foundation-phase-baseline-assessment-and-key-stage-3-2022)

0 Likes . 0 Dislikes
.
おすすめの記事