We will make it our mission to ensure all Welsh public bodies achieve their net zero and nature positive goals by 2030. As a result, public bodies are leading action on climate change including adaptation, in a way that reduces inequalities and maximises the benefits to people and communities across Wales.
私たちは、ウェールズのすべての公的機関が2030年までにネット・ゼロと自然保護に積極的な目標を達成することを確実にすることを使命とする。その結果、公的機関は、不平等を減らし、ウェールズ全土の人々と地域社会への利益を最大化する方法で、適応を含む気候変動に関する行動を主導することになる。
The climate and nature emergencies are the defining challenges of our generation. Our collective response will determine the future for those who come next.
Yet, tangible progress has been insufficient in many areas that are dependent on Welsh Government policy powers, most notably low tree-planting rates and peatland restoration and a slow transition to the infrastructure needed to support electric vehicles.
We will challenge and advise public bodies to deliver against their climate targets and forge a pathway to a net zero public sector by 2030; to be leaders in the reduction of territorial emissions; and to achieve a halt to biodiversity decline (meeting commitments under the Global Biodiversity Framework agreed at COP15 to protect 30% of land and water by 2030).
One of our unique roles is to support brave decisions; to do more to proactively champion ‘win-win’ approaches like community energy that provides low carbon energy while generating local funding and investment; and better understand how Wales can tackle the climate and nature emergencies in a way that prevents unintended consequences, like increasing inequalities. We will use our powers and duties to advocate, advise, monitor, and review.
気候変動と自然災害は、私たちの世代を決定づける課題である。私たちの集団的な対応が、次に来る人々の未来を左右する。
しかし、ウェールズ政府の政策力に依存している多くの分野では、具体的な進展が不十分である。特に、植林率の低さや泥炭地の回復、電気自動車をサポートするために必要なインフラへの移行が遅れていることが挙げられる。
私たちは、公共団体が気候変動目標を達成し、2030年までに公共部門をネット・ゼロにする道筋を作ること、地域的な排出量削減のリーダーとなること、生物多様性の減少に歯止めをかけること(COP15で合意された生物多様性グローバル・フレームワークの下で、2030年までに土地と水の30%を保護するという約束を果たすこと)に挑戦し、助言していきます。
私たちのユニークな役割のひとつは、勇気ある決断を支援すること、地域の資金と投資を生み出しながら低炭素エネルギーを提供するコミュニティ・エネルギーのような「Win-Win」のアプローチを積極的に支持するためにもっと努力すること、不平等を拡大するような予期せぬ結果を防ぐ方法で、ウェールズが気候変動と自然の緊急事態に取り組む方法をよりよく理解することである。私たちは、提言、助言、監視、見直しのために権限と義務を行使する。
Climate and Nature Theory of Change
気候と自然変動論
We will make it our mission to ensure all Welsh public bodies achieve their net zero and nature positive goals by 2030. As a result, public bodies are leading action on climate change including adaptation, in a way that reduces inequalities and maximises the benefits to people and communities across Wales.
私たちは、ウェールズのすべての公的機関が2030年までにネット・ゼロと自然保護に積極的な目標を達成することを確実にすることを使命とする。その結果、公的機関は、不平等を減らし、ウェールズ全土の人々と地域社会への利益を最大化する方法で、適応を含む気候変動に関する行動を主導することになる。
Need
ニーズ
While public bodies in Wales are tackling the climate and nature emergencies, action is not consistent across all service areas.
There is not always a good understanding of the inter-dependencies between issues.
ウェールズの公的機関は、気候や自然の緊急事態に取り組んでいるが、その行動はすべてのサービス分野で一貫しているわけではない。
また、問題間の相互依存関係も必ずしもよく理解されていない。
Activity
行動
1. Advocate that all decision making takes a preventative and long-term view of the climate and nature emergencies.
2. Ensure levers, like procurement, land use planning and business support, are affecting positive change.
3. Convene Welsh public bodies with others to share good practice and facilitate learning exchanges on the net zero and nature positive agendas.
4. Support public bodies to involve communities in assessments and joint actions to reduce emissions on an area-wide basis.
5. Help and overcome systemic infrastructure problems, such as access to national grid.
1.すべての意思決定が、気候や自然の緊急事態に対して予防的かつ長期的な視点を持つことを提唱する。
2.調達、土地利用計画、事業支援などの手段が、前向きな変化をもたらすようにする。
3.ウェールズの公共団体を他の団体と招集し、ネット・ゼロとネイチャー・ポジティブの議題について、優れた実践を共有し、学習交流を促進する。
4.公共団体が、地域全体の排出量を削減するための評価や共同行動にコミュニティを参加させることを支援する。
5.国営送電網へのアクセスなど、システム的なインフラ問題を支援し、克服する。
Outcomes
アウトカム(成果)
More people are involved in collaboration around the transition to net zero, climate adaptation and halting biodiversity decline.
Public bodies and Public Service Boards understand future workforce needs and are equipped with the skills needed to respond to the climate and nature emergencies.
Wales has a more ambitious approach to delivering on the third carbon budget for Wales, including area-based approaches to carbon reduction.
Budget decisions are informed by long-term approaches which support positive outcomes for climate, nature, and our communities.
Wales is mobilising local communities to protect nature and is able to evidence wider benefits for people and society.
より多くの人々が、ネット・ゼロへの移行、気候への適応、生物多様性の減少の阻止をめぐる協力に関わる。
公的機関や公共サービス委員会は、将来の労働力のニーズを理解し、気候や自然の緊急事態に対応するために必要なスキルを備えている。
ウェールズは、炭素削減のための地域ベースのアプローチを含む、ウェールズのための第3の炭素予算を達成するためのより野心的なアプローチを有する。
予算の決定は、気候、自然、地域社会にとってプラスとなる結果を支える長期的なアプローチによってなされる。
ウェールズは、自然を守るために地域社会を動員しており、人々と社会にとってより広範な恩恵があることを証明することができる。
Impact
インパクト(影響)
Cymru has met its net zero and nature positive goals by 2030.
All around Wales the benefits are being felt – from the green spaces and nature that have been protected and enhanced, to having more energy efficient buildings, community-owned renewable energy schemes creating local investment, and more jobs in the green business sectors.
Cymruは、2030年までにネット・ゼロとネイチャー・ポジティブの目標を達成した。
保護・強化された緑地や自然、よりエネルギー効率の高い建物、地域投資を生み出すコミュニティ所有の再生可能エネルギー・スキーム、グリーン・ビジネス部門における雇用の増加など、ウェールズ全土でその恩恵が実感されている。
出典:https://www.futuregenerations.wales/work/climate-and-nature/
.